Nyckeln...

Jag glömde nyckeln till skåpet hemma idag, så jag hade inte tillgång till sadel, träns osv. Istället lånade jag en longerlina och tränade från marken. Jag hade inget godis heller, så jag trodde hon skulle vara omotiverad, men icket! Kanske godiset inte behövs ändå, för hon var jättebusig och peppad!
Vi började med att gå några varv, sedan la jag ut vattenmattan och tränade på att gå över den. Först var hon väldigt tveksam, men på tredje försöket gick hon över den utan problem och även 4:e och 5:e gången. Sedan longerade jag en stund, vilket gick bra tills galoppen då hon bara ville bocka, busa och hoppa över koner... Kul tyckte hon då det var :D!


/Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0