Hjärtat..

Red Zonny en stund idag också! Vilket gick bra, men upplevde honom mer sammarbetsvillig sist. Red självständigt i skritt på ena halvan av ridhuset hela tiden men tränade väl mest på att få en lagom form och ett bra tempo.
Efter det så fick jag frågan om jag kunde rida Mille en stund. Även där gick det bra, men han är ju en jättesnäll ponny! Han har haft sadeltvång och kunde tydligen vara lite svår vid uppsittningen, men det gick då bra tyck jag. Red även honom självständigt i skritt och trav och jobbade mest med att ha ett bra tempo och att få honom att gå i en lägre form och ställd åt båda hållen, vilket vi lyckades bra med stundvis! Dock kände vi oss lite i vägen då det var någon som hoppade. Haha Mille var tvungen att stanna för att se vad den hästen faktiskt gjorde när den börjdade hoppa något högre och bära hinderstöd... Livrädd vit ponny sa "låt mig slippa... snälla?".

Milton
Åkte ut till Åbacken direkt efteråt för att göra Ida sällskap fram till lektionen ikväll. Väl klockan 7 så for vi ut med vagnen en sväng. Efter det så blev A´gissa helrakad och så fick jag göra ett hjärta på hennes rumpa, vi får väl se om det är kvar eller om någon rakade bort det sen...

/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0