This time:


Atoll Milton som denna söta ponny heter är en utav dom sötaste ponnyerna jag någonsin träffat! Milton är en liten b-ponny, korsning shettis/welsh och kom till Åbacken i höstas. Han kom faktiskt på min praovecka och jag var den första som satt på honom när han kom. Kan ju inte påstå att det ridpasset gick särskillt bra, men numera är han jätteduktig och utvecklas jättemycket. Att rida en ung och ganska outbildad ponny är ju inte helt lätt till en början ,utan det kan lätt bli lite vingligt, några missförstånd och så har han ju lite bus i kroppen också såklart. Att han har svårare för högergaloppen och sådant är ju bara att träna på, han utvecklas ju som sagt mycket snabbt. Milton är verkligen en ponny som har humör "för dagen" vissa dagar är han piggare, och andra mindre framåt. Men gör alltid sitt bästa!

Jag kommer förhoppningsvis att rida Milton lite mera den här terminen också då han är en härlig utmaning och rolig att rida!

/Alexandra 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0