Saknade Pigge

Var någon som ville att jag skulle skiva om Pigall som han heter. Pigge flyttade från åbacken mycket nyligt och vi är många som saknar honom, han är en fantastisk ponny med ett mycket... egenvilligt temperament. Det var därför han såldes också. Men han är mycket utbildad och en fröjd att rida när man "hittar knapparna".

Liten c-ponny på ca 132cm men jag och många andra upplevde honom som mindre, då han har en spetsigare manke och inte är så kraftigt byggd. En mycket söt ponny som hoppade bra när han ville och passade in i alla olika grupper på ridskolan.
 Och så måste jag berätta om ett speciellt minne med denna ponnyn: När jag och Ida hjälpte till på ett ridläger i somras för lite äldre barn som skulle få prova att galoppera för allra första gången så skulle vi springa med och hålla i ponnyerna. Flickan som då satt på Pigall var mycket nervös men ville prova "om du stannar honom om jag ber dig." Så vi sprang, och filckans leénde den gången var helt obetalbart. Han har nämligen en mycket mjuk och rund galopp som är behaglig att sitta i. Fantastisk ponny!



/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Wilma - Galoppgalna

Saknar han :(

Jag fick ha han på min första ridlektion som inte var ett läger :(

2012-01-27 @ 20:25:27 / Blogg/URL: http://galoppgalna.blogg.se/
Postat av: Natalie E

Aw lilla Pigge :(<3

2012-01-28 @ 00:18:05 / Blogg/URL: http://nanoko.blogg.se/
Postat av: jenny

:(

2012-01-28 @ 10:53:07 /
Postat av: emma

det är jag som äger pigge nu :) jag bor i piteå och pigall är världens finaste ponny ni kan mejla mig på [email protected] om ni vill få bilder på han :)

2012-02-29 @ 10:33:44 /

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0