Let us start

Börjar med A´gissa som jag ridit mest på ridkolan. Hon ska då altså vara ett renrasigt gotlandsruss på ca 130cm, men vi tror då att hon har lite islandshäst i sig också pga hennes kroppsbyggnad, man och svans. A´gissa är oftast pigg och framåt att rida och mycket possetiv, däremot så kan det bli litet tungt i höger varv då det är hennes svagare sida. Ponnyn har ett förflutet inom ponnytrav och jag kan ju säga att det är helt underbart att sitta på henne vid långa travsträckor och bara låta henne sträcka ut!

Men hon är faktiskt en fantastisk hoppponny också, och gör även där sitt bästa. Jag och A´gissa har hoppat 90cm tillsammans, vilket jag tror är våra "höjdrekord". Jag har haft en underbar tid med denna ponnyn och hoppas på att få någon/några fina veckor i sommar med henne också under uthyrningsperioden.

Hittade ingen bild från vårat höjdrekord, men denna är från i somras då jag hyrde henne i två veckor.

//Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0