En på miljonen

Ronja. Underbara, söta, finaste Ronja. Skulle kunna hålla på och skriva om henne väldigt länge, men jag ska försöka skriva så ni orkar läsa.

1 oktober 2009 klev världens sötaste b-ponny in i stallet. Kan ju säga att jag (bland många fler) blev kär direkt, utan tvekan! Ronja är helt perfekt för ridskolan, är så snäll mot de små barnen på ridlekis, samtidigt som hon lätt kan gå med i träningsgrupperna. Hoppningen är hennes starkaste sida, flyger över hinder och tvekar nästan aldrig. Under somrarna 2010 och 2011 hyrde jag henne två veckor, kan säga att det var helt underbara dagar!

Hon var den perfekta läromästaren för mig, kunde inte funnits någon bättre. Visst är hon inte den enklaste i dressyren alla gånger, men oftast försöker hon iallafall, gör så gott hon kan.

Tyvärr blev Ronja halt i julas, och har tagit det lungt under några veckor. Nu är hon helt frisk igen, och imorgon ska jag få rida henne, för första gången på flera månader! :')
/Alice

Kommentarer
Postat av: Wilma - Galoppgalna

Tack för att du skrev om henne :)

Jag hade ju önskar det :D

Joo, det är sant att hon är VÄLDENS sötaste b-ponny<3

Jag blev också kär i henne första gången jag såg henne och då fick jag ju rida henne och det var en dröm :D

2012-02-02 @ 20:40:08 / Blogg/URL: http:// galoppgalna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0