Regn och lera

Åkte ut till 4H ikväll och hjälpte till med ridgrupperna som var. Även jag trotsade vädergudarna och tog in den nu mera brungråa ponnyn Milton... Han var mycket blöt och lerig då han rullat sig så fint i hagen, men upp barbacka efter en ganska lönlös borstning och ut i regnet på en tur runt byn. Gjorde sällskap med en ny ponny med sin ägare, trevligt. Milton kan ju vara lite tittig osv och självklart så skulle vi testas även idag med bland annat rådjur, hästransporter och taxibilar. Men han var faktiskt riktigt duktig och jag trillade inte av, trots att han hoppade till!

Efter att jag släppt in honom i boxen så flinade han åt mig och lade sig ner och rullade tre gånger. Så just nu så är han mycket smutsig, har torv och lera över typ hela sig... Men glad är han då!

/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0