Dressyren igår

Var väldigt glad efter ridningen igår, gick så oväntat bra! Red Apollo, vilket är väldigt ovanligt då jag inte riktigt trivs med honom från marken (ponnyn är stor och snäll men jag vet inte riktigt varför jag inte gillar honom..) och jag hade typ inga förväntningar på honom i början, vilket är dåligt av mig, jag tycker att man SKA tänka mer positivt än vad jag gör innan man sitter upp och börjar rida... Men så var det iaf. Och början av lektionen var allt okej, han lyssnade på mig och gjorde det som skulle göras. (dock med huvudet uppe bland stjärnorna..)
Men i slutet så gick det bättre! Han gick i en stadig lägre form i öppnorna då jag kom på hur jag skulle göra. Väldigt känslig ponny och med stadigare hand och skänkel så kom han ner och blev fin.
Måste blir bättre på att vara stadig i handen från början till slut, på alla hästar/ponnyer jag rider!
Bild på Apollo från i somras

/Alexandra


Kommentarer
Postat av: J

Grymt fin blogg ! :)

2011-11-09 @ 18:46:22 / Blogg/URL: http://johannaevaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0