Superponnyn<3

Hoppningen gick helt över förväntan! I början var jag jättenervös, verkligen jätte... Vi värmde upp på ett hinder i trav, och travhoppa är väl inte vår starkaste sida direkt. Hon blir väldigt taggad, så innan hindrerna gick hon antingen över till pass eller galopp. Fick tipset att hålla henne sysselsatt innan hindrerna, ställa innåt, utåt osv. Då höll hon en ganska lugn trav över hindret! Efter det fick vi hoppa lite högre på en oxer. Det kändes som om det gick hur fort som helst för oss, men de andra tyckte hon såg jättelugn ut, haha... Vi avslutade med att hoppa en bana två gånger. Första var jag väldigt osäker, vi har ju aldrig provat på det förr. Andra gången gick det bättre, då jag litade mer på Jenna. Hon tyckte det var dunderkul, och på slutet kunde även jag slappna av och ha roligt! Sista rundan körde vi även på tid, den som hade långsammast tid vann. Jag och Jenna hade den näst långsammaste tiden, t.o.m långsammare än A'gissa som lixom är b-ponny :O Inte lite förvånad jag blev!

/Alice


Kommentarer
Postat av: I trust you

Koselig blogg dere har :)

2011-12-20 @ 21:51:56 / Blogg/URL: http://itu.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0