Premiär

Åkte till SURF direkt efter skolan för att ta in lillavita och pyssla om dem båda. Gick även på en ganska kort promenad med lillavit och jag kan ju säga att det blev något prövande första gången... Fick klart för mig innan vi for ut att han är ganska feg ibland och att jag skulle passa mig för traktorer och stora fordon. (Inga problem tänkte jag...) Men själklart var det första som hände när jag kommer ut genom porten att mötas av en gigantisk, hemst traktor! Vände då in igen för att sätta på reflexerna som jag glömde men gav oss ut igen sen. Därefter så kom vi en bit, utan traktorer. Men när vi sedan vände så kom det en kvinna som släpade på två julgranar(?!), mycket skrämmande. Men det gick bra. Trots allt hästfolk, som har lite vett att låta ponnyn titta på saken närmare när den blivit skrämd, och ta sig en tugga gran...-.- Visade honom en utav utebanorna en snabbis också, vilket gick bra men han var lite spänd då det var is under oss som knastrade ljudligt när vi gick. Duktig ponny!
 
Ganska charmig!
Så ni vet så slängde han sig (eller något sådant) absolut inte och var lätt att hantera även när han blev skrämd, jättesnäll!
//Alexandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur tycker du man behåller motivation en som bäst på vintern? :D

/amandalindblom.se

2011-12-19 @ 19:50:54 /
Postat av: Fanny

Vilken söt blogg :)

2011-12-19 @ 19:58:29 / Blogg/URL: http://mffryttarna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ha-ha stackars liten vit, världen är livsfarlig! Julgranar är ju hästätande monster, visste du inte det? ;-)

2011-12-19 @ 21:02:13 /

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0