Liten

Var med Alice i stallet idag, och så fick jag rida Milton! (Red ju honom på min praovecka, ridskolans ponny) Fick i alla fall order om att han är mycket tjurig och att jag skulle vara bestämd och tjurigare än honom. Milton vill gärna gå efter en annan häst/ponny vilket man håller på att lära av honom. Kan ju börja med att han var ordenkligt trött, därav att han tyckte att allt blev besvärligt och onödigt... Men i slutet, då jag fick igång honom så kunde vi trava på i ett helt varv, på en volt till och med! Eftersom han inte är så gammal blir det lätt vingligt och svårt att styra ibland. Min taktik låg på att om han inte gör som jag vill och stretar/jobbar emot, så stannar vi helt enkelt och börjar om. Om det sedan är rätt eller fel har jag ingen aning om, men så blev det och det fungerade, eftersom han tillslut gick ställd inåt i hörnen i skritt och trav och gick dit jag ville. Inte helt lätt dedär, men jobbar på det!

Shettis och welsh, väldigt söt!
Kände mig väldigt lång på honom dock... Men ibland är det bra att vara liten, så man kan rida ponny längre!
//Alexandra


Kommentarer
Postat av: TOVA ♥

GOD JUL!

/WWW.KNASIGAST.BLOGG.SE

2011-12-23 @ 21:30:41 / Blogg/URL: http://knasigast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0