Sindarve

Tänkte berätta om ridlägret som jag varit på dom 2sista somrarna. Nämligen Sindarve! Sindarve gård ligger på Gotland och allt där är helt underbart fint. Kan knappt beskriva med ord känslan när man kom fram till gården för andra gången, helt underbar!
Gry
Men nu till själva lägret.
Bilade ner till Kramfors på morgonen den 18juli och var almänt uppspelt över att jag äntligen skulle få se gården igen! Väl i Kramfors så såg jag att planet var ca 30min sen och att flygplatsen är så liten så det inte ens fanns ett Café(!) Men det var ju bara att gilla läget och vänta. När jag väl satt på planet så fick vi veta att planet hade för lite bensin och att dom inte kunde tanka i Kramfors utan var tvugna att åka 10min norrut och tanka och sedan åka ner till Gotland. Så resan brjade väl inte så bra, kom fram ca 1½ timme sen men med ett leénde på läpparna!
Väl framme på gården så var klockan ca 19, hade bara ätit lunch och ett äpple på hela dagen så Blendas mat satt ju inte helt fel.. ;]


Det finns inte bara fjordingar på Sindarve, här är ett av många för med sin mamma

Fick veta att jag skulle få rida Gry den mesta delen av lägret men att alla skulle byta runt hästar lite. Gry är ett gulligt ungt sto som är väldigt lugn i sig självt men det är ganska mycket häst i en relativt liten ponny (c-ponny).
Jag hade väldigt roligt med Gry men jag fick ju såklart rida andra hästar också. Eftersom jag var på ett fjordingläger så kunde det ibland bli ganska svårt att se skillnad på hästarna men jag tyckte att jag lärde mig ganska många namn och att kunna se skillnad på dom!
Gry

En dag så red vi till havet! Hade Gry och gissa hur lycklig man var när vi (ca 15st) red iväg och kom ut på som stora ängarna?! Vi red i ca 1h och 40 min tror jag inkl att vi red lite fel^^ Våran ridlärare hade satt upp en liten hage som vi släppte hästana i när vi åt lunch och sen så gick vi ner till vattnet och badade lite. Där var det även en liten familj som satt på stranden och började prata lite med oss och sa att det såg väldigt "maffigt" ut när vi kom med alla fjordingarna på led och när vi travade i en stor klunga i vattnet. Det kan jag förstå.

Gry och Hector

En kväll så red vi på en såkallad "jaktritt" ut i skogen. Jaktritten innebar typ att det var en lång uteritt och att vi fick hoppa några små hinder ute i skogen. Den kvällen så bytte alla hästar och jag själv fick äran att rida Esperanza, ett new foreststo som ridlägarens dotter äger och tävlar men inte hade hunnit rida den dagen så då frågade hon mig om jag ville rida henne! Hur lycklig?! Men jag kan ju säga att jag och Espan såg lite dissade ut bland alla fjords.. haha<3
Jag har bara mobilbilder på henne och jag vill inte lägga ut mobilbilder på bloggen..
Magika

Utom Gry och Ezpan så red jag även ett sto som heter Magika! Hon är väldigt söt och snäll, är nog den häst jag fastnat vid mest på gården om man måste välja. Med Magika hoppade jag mest men hade även någon dressyr på henne. En dag så hade vi en liten hopptävling, och eftersom jag kände att jag och Magika passade bättre ihop vid hoppningen så fick jag rida jag henne då. Jag och Magika vart först ut och kom felfria runt både i grunden och omhoppningen! Kan väl säga att man var ganska nöjd dåe.. xD 
Hera

Sindarve har ju även en uppfödning av Fjordingar och det här året så hade dom 3st unghästar som blivit inridna i våras. Jag fick frågan om jag ville rida Hera 3år på en uteritt! Trodde faktiskt inte att jag skulle klara av henne i början och undrade varför dom inte satt upp någon äldre på henne, liksom varför jag?! Men tydligen så var hon jättesnäll och jag var ju typ kortast av alla där och hon är väldigt liten. Så jag satt upp och när vi kommit ut så var hon supersnäll! Lycklig tjej!

Klicka för att se dem större

Och till sist så var det ju avslutning! Eftersom mitt flyg till Kramfors skulle avgå så tidigt så kunde jag oturligt nog inte vara med på kadriljen men istället så fotade jag dom lite och jag kan ju säga att dom där avslutningarna är väldigt sorgliga... Men grät inte iaf;]

Och nu vare slut.. Kan väl säga att händelserna inte kom direkt i ordning men ni fick ju veta lite mera om vad som hände där osv osv. Och nu vill jag gärna ha någon komentar då detta tog en stund att göra.. hehe<3

STRÄNG COPYRIGHT PÅ ALLA MINA BILDER!

//alexandra

Kommentarer
Postat av: Minna

åhh jag blev typ tårögd av att läsa det. vill tillbakaaaaa!!!! :')))))

2011-08-24 @ 19:07:58 /
Postat av: Siri

Ååh, blev så glad att få läsa om Hera, red henne själv i somras. Jag och min kompis ska också hyra Hektor och Hera hela jullovet. Superkul! Hera är nu 5, fyller 6 nästa år och är fortfarande hur snäll som helst ;)

Kram Siri

2013-11-21 @ 21:35:21 / Blogg/URL: http://kees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0